افتتاح کارگاه تولیدی لباس فرم مدارس در هنرستان دکتر حسابی شهرستان پارس آباد

در راستای تولیدی کردن هنرستان ها، حمایت و تقویت هنرستان های فنی ، حرفه ای و کاردانش و توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی ، و نیز تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب (جهش تولید با مشارکت مردمی ) با حضور جابر جهان بین فرماندار شهرستان پارس آباد،الله بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش منطقه و سایر اعضای کارگروه ساماندهی و تولید لباس فرم دانش آموزان مدارس این شهرستان وبا مشارکت هنرجویان رشته خیاطی هنرستان دکتر حسابی بمنظور تامین بخشی از لباس فرم دانش آموزان اولین خط تولید لباس فرم دانش اموزی استان اردبیل در آستانه سال تحصیلی جدید در هنرستان دکتر حسابی شهرستان پارس آباد افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری پارس آباد نیوز ،جابر جهان بین فرماندار پارس آباد در مراسم افتتاحیه اولین کارگاه تولید لباس فرم دانش آموزی استان اردبیل در هنرستان دکتر حسابی  ضمن تحسین مشارکت هنرجویان  در تحقق شعار سال رهبری گفت : آموزش های تولید محور که با هدف ارتقاء کیفیت تولید و با نگاهی به بازار فروش صورت می گیرد یکی از ضرورتهایی است که نظام آموزشی بخصوص در شاخه فنی و حرفه ای به دنبال آن است که اگر استراتژی و راهبرد ترسیمی برای برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای بدین سوی حرکت نکند در عمل آموزشهای تئوری صورت خواهد گرفت که جدا از نیازهای بازار و فاصله بین آموزش و صنعت همچنان وسیع باز خواهد ماند.

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد نیز گفت: در راستای تحقق شعار سال” جهش تولید با مشارکت مردمی” که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است،  کارگاه خیاطی  هنرستان کار دانش  دکتر حسابی برای اولین بار در استان اردبیل و در راستای تولیدی کردن هنرستان ها  و در آستانه سال تحصیلی جدید  و بدنبال عقد قرارداد با ۵ مدرسه متعهد گردید به تعداد ۴۰۰ مانتوی مدارس را تولید و تحویل نماید.

الله بخش نجفی هدف از راه اندازی این کارگاه تولیدی را، بستر سازی جهت اشتغال زایی و کار آفرینی دانش آموزان و برگزاری دوره های کارورزی و آموزش توام با تولید هنرجویان رشته خیاطی عنوان کرد.

وی افزود: با وجود رشته خیاطی در هنرستان های این شهرستان، این کارگاه  ها آمادگی دارد انواع لباس های فرم ادارت و مدارس را دوخت نماید . 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد  ضمن دعوت از مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم جهت بازدید از این کارگاه گفت: با راه اندازی این کارگاه علاوه بر مدارس شهرستان، سایر ادارات و دستگاه ها نیز می توانند ضمن بازدید، قرارداد دوخت لباس های فرم آموزشگاهی یا اداری خود را با این کارگاه تنظیم نمایند.

 گفتنی است  آموزش و پرورش پارس آباد با بیش از ۳۴ هزار دانش آموز، ۲۰۴ مدرسه دولتی، ۸۰ مدرسه غیردولتی که دارای ۱۵ دبیرستان نظری، دارای ۱۷ هنرستان که شامل ۵ هنرستان فنی و ۱۲هنرستان کاردانش است که مجموعا ۸۶۶ هنرجوی دختر و ۱۷۲۴ هنرجوی پسر دارد.