بیست و دومین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در شهرستان پارس آباد اجرا می شود

معاون امور سینمایی و فرهنگی ، هنری اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل  از برگزاری بیست و دومین جشنواره منطقه ای مغان در شهرستان پارس آباد خبر داد

سعید نوریان معاون امور سینمایی و فرهنگی ، هنری اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی پارس آبادنیوز اظهار کرد : همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت بیست و دومین جشنوار منطقه مغان در شهرستان پارس آباد با حضور هنرمندان شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار ، گرمی برگزار می شود.

وی تصریح کرد : این جشنواره در ۳ بخش نمایشنامه خوانی ، خیابانی و صحنه ای برگزار خواهد شد که برای ارتقاء هنر نمایشی یکی از رویدادهای مهم هنری استان اردبیل به میزبانی شهرستان پارس آباد می باشد.

معاون امور سینمایی و فرهنگی ، هنری اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت : این جشنواره در کشف و تربیت و پرورش استعدادها نقش بسزایی دارد و می تواند زمینه را برای ارتقائ تئاتر شهرستان های شمالی استان اردبیل بویژه پارس آباد را فراهم کند.

نوریان افزود : اختتامیه این جشنواره و تجلیل از برگزیده گان این جشنواره با حضور مسئولان استانی و شهرستان  در ۲۵ شهویور در شهرستان پارس آباد برگزار خواهد شدو امید است  جشنواره های دیگری با حضور هنرمندان و گروه های تئاتر شمالغرب کشور در شهرستان پارس آباد برگزارشود.

وی ادامه داد :  این جشنواره با اجرای و حضور ۴ نمایش در بخش صحنه ای ، ۳ نمایش در بخش خیابانی و ۶ نمایش در بخش نمایش خوانی برگزار خواهد شد که داوری این نمایش را اساتیدی از آذربایجان شرقی و خود اردبیل برعهده دارند.

حسن لامعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد نیز گفت : جشنواره منطقه ای مغان از دهه هفتاد با حضور هنرمندانی از شهرستان های گرمی ، بیله سوار ، پارس آباد  شروع شده است .

وی ادامه داد: شهرستان پارس آباد دارای۲ مجتمع فرهنگی و هنری می باشد که آمادگی بیشتری برای اجرای برنامه ها و جشنوار ها دیگر استانی و فرا استانی دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد ادامه داد: مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان پارس آباد با توجه فرسودگی و امکانات و تجهزات مجمتع های نیازمند به احیائ دوباره دارد که همت مسئولان استانی و شهرستانی را می طلبد.