افتتاح طرح‌های گلخانه‌ای در پارس‌آباد زمینه اشتغال ۳۳۰ نفر را فراهم می‌کند

فرماندار پارس‌آباد مغان گفت: همزمان با هفته دولت با افتتاح طرح‌های گلخانه‌ای برای ۳۳۰ نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال می‌شود.

جابر جهان‌بین فرماندار شهرستان پارس آباد عصر روز شنبه در گفت و گو پایگاه خبری و تحلیلی پارس آباد نیوزضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: همچنین ۱۵۳ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال در هفته دولت در پارس‌آباد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این واحدهای گلخانه ای گام مؤثری در بحث اشتغال و افزایش ضریب اشتغال و توسعه بخش کشاورزی ایجاد اشتغال برای ۳۳۰ نفر فراهم می‌شود.

فرماندار پارس آباد با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم باید سرلوحه کار مدیران شهرستان باشد، افزود: دستگاه‌های اجرایی تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به امور مردم را به عنوان اصلی‌ترین وظیفه در دستور کار قرار دهند زیرا این پست‌ها و مسئولیت‌ها زودگذر بوده و امانت‌های الهی است که باید آن‌ها را به نفع مردم حفظ کرد

رئیس شورای اداری پارس‌آباد بیان کرد: شاخصه‌های رفتاری شهیدان رجایی و باهنر ساده‌زیستی، اخلاق‌گرایی، مدیریت در میدان و خدمت بی‌منت بود و ما نیز باید با الگوگیری از ایشان در همین مسیر گام برداریم.

فرماندار پارس آباد گفت: صنعت، کشاورزی و خدمات در کشور به عنوان ظرفیت‌های مهم هستند اما جایگاه بخش کشاورزی از همه مهمتر است که بخش، کشاورزی بیشترین سهم را در اختیار مردم دارد و در تولید ناخالص داخلی نقش مهمی دارد و با  ایجاد وتوسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و خدمات می‌توان این بخش را گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی تأمین کننده امنیت و سلامت غذایی است، گفت :کشت گلخانه‌ای امنیت غذایی جامعه را تقویت می‌کند و این بخش نیاز به حمایت بیشتر دارد.

فرماندار پارس آباد خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این واحدها علاوه بر مزایای احداث گلخانه شامل مصرف آب کمتر، رشد تولید و اشتغال‌زایی، بستر افزایش صادرات محصولات کشاورزی شهرستان پارس آباد  نیز فراهم خواهد شد.

جهان بین افزود: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور به مساحت یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار در پارس‌آباد مغان به اجرا درآمده که عملیات اجرایی شروع این پروژه از اواخر سال ۹۷ بوده و با حمایت‌های دولت زیرساخت‌های لازم از قبیل گاز، آب و برق انجام شده است.