مراسم احلی من العسل درشهرستان پارس آباد برگزار شد

مراسم احلی من العسل درشهرستان پارس آباد برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی پارس آباد نیوز ، مراسم احلی من العسل درشهرستان پارس آباد با حضور پرشور مردم به ویژه دانش‌آموزان و دوستدار قاسم بن الحسن (ع) در حسنینه اعظم آقا ابوالفضل العباس (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام عیوضلو، استاد حوزه علمیه  سخنران  این  مراسم ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام، گفت: اگر قاسم بن الحسن(ع) به عنوان یک سمبل در بین نوجوانان کربلا، الگو و اسوه بودند که از خودگذشتگی و ایثار ایشان زبانزد است و مرگ را از عسل شیرین تر می دانست.

وی تصریح کرد: در انقلاب ما هم حسین فهمیده و حسین فهمیده هایی بودند که مثل قاسم بن الحسن(ع) جانفشانی و از خودگذشتگی کردند و نامشان در تاریخ کشور ثبت شده است ما از این نوجوانان فهمیده در کشور کم نداریم.

عیوضلو شناخت و معرفت نهضت عاشورا و قیام کربلا را برای آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان و حوزه تعلیم و تربیت بسیار با اهمیت دانست و گفت: امام حسین (ع) در واقعه کربلا به جهان درس انسانیت و آزادگی داد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش انتقال پیام عاشورا و شهدای دشت کربلا به نسل نوجوان جامعه است.

سخنران این مراسم گفت : عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل است.

وی تصریح کرد: باید منش و سیره امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا را در زندگی خود بکار بگیریم تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم.

الله بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد نیز گفت :  با هدف بزرگداشت قیام اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش نوجوانان و جوانان با شور حسینی و به یاد جانفشانی ها و دلاورمردی های حضرت قاسم ابن الحسن (ع) عزاداری می کنند.

نجفی افزود: دانش آموزی در گام دوم انقلاب، با تأسی به نوجوان حماسه آفرین دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام و در تداوم راه شهدای دانش آموز دفاع مقدس و جبهه مقاومت، با حضور در همایش عظیم سوگواره احلی من العسل همزمان با سراسر کشور ندای  لبیک یا حسین(علیه السلام) سر می‌دهند.

وی تصریح کرد: الحمدلله این برنامه با استقبال بسیار خوب مدارس و دانش آموزان در حال برگزاری هست و انشالله بتوانیم تاسوعا حسینی را نیز در قالب هیئت های دانش آموزی به نحو شایسته ای برگزار کنیم.